Tattoo när man är gravid?



Jag vill jätte gärna tatuera mig, men är ju som ni kanske märkt gravid! Jag vill gör som den på bilden ungefär fast kanske lite snyggare text, den är ju ändå på fingret så det kan ju inte vara nått problem eller? (Den texten på min hand är inte riktig, men den på Rickards är en riktig tatuering.)

Har kollat runt lite på hur farligt det är och hur farligt det inte är, det är ju liksom på fingret så det kommer ju inte påverka Maxemilian på nått sätt.
Nadja, Krölis  dotter, sa att det inte är någon fara bara det att det att det är större infektionsrisk när man är gravid och det har jag läst lite om också. Sedan sa hon att färgen kanske kan släppa lättare med tanke på att jag är svullen nu med allt vatten i kroppen och så vidare.

Mamma är jätte emot det, men det är ju mamma! ( I lab jo) haha!

Rickard har ju en så jag vill med göra en, jag vill inte förlova mig än för om jag ska förlova mig så ska vi gifta oss inom ett år och känner inte riktigt för det just nu, vill fokusera på Maxemilian ett tag nu!

Vad tror ni? Göra eller inte göra, det är frågan!

2 kommentarer:

  1. Nix du får allt vänta liiiite tills Milian är född sen får du göra värsta ryggtavlan om du vill ;)) men jag tror om du känner smärta gör bebisen i magen det oxå utan att förstå varför.. Puss min älskade dotter <3 Lab jo to <3

    SvaraRadera
  2. Min tatuerare sa att barnet kan bli stressat när mamman får ont men att det inte gör något med små tattos eftersom de går så fort att göra :)Han sa även att det är "farligare" sent i graviditeten. Jag är så nojjig av mig så jag vågar, inte väntar till efter istället :)

    / Jonna :)

    SvaraRadera