Sola solarum, gravid?

Jag har funderat på en liten sak. Sola när man är gravid, är det okej eller är det inte okej?
Jag fattar att det kanske inte är det bästa med UV strålningen och allt men man ska ju inte dricka för mycket kaffe, äta chips för det ger dig cancer och ja, det finns massa saker man inte ska göra när man är gravid, även när man inte är gravid. 
Sedan vet jag att det inte är bra på grund av att man kan få pigments förändringar, men det påverkar ju bara mig och inte min knodd!? Eller? 
Jag har solat kroppen en gång och kan säga att jag kommer inte göra det igen, det var så obehagligt med tanke på att han rörde sig heela tiden. Sedan har jag solat ansiktet två gånger, och det tycker jag ändå borde vara okej. Hur skönt som helst ialla fall, nu ser man inte ut som ett spöke ialla fall.


Så det jag undrar är om det är jätte farligt att sola solarium eller inte! För är det inte det så kanske man kan göra det en gång i veckan. 


1 kommentar:

  1. Minns att det var min stora fråga när jag var gravid också!
    Det är inte farligt alls för barnet, det enda är som du säger pigment fläckarna.
    Jag solade när jag var gravid, men först där i början så tyckte jag det var så läskigt för han rörde sig och spände sig så mycket, men nästa gång jag solade så lad jag en tröja över magen (även ifall det inte gör någon skillnad så kändes det bättre)

    DOCK så fick jag pigment fläckar i ansiktet, inte bara pga solariumet utan även ifrån den vanliga solen ute haha men vad gör det! ;D

    Så svar ; nej det är inte farligt att sola solarium vad jag har fått reda på ifrån bm och annan fakta. Men sen säger alla olika det är upp till dig själv :D

    SvaraRadera