Ang: Förlovning = Giftemål! Eller?

I föregående inlägg skrev jag att förlovning är ett löfte om giftemål,  osv, det jag syftade på var folk som vart tillsammans en kortare tid och tror att förlovning är en kul grej. Visst det är det säkert men för mig så innebär det också giftemål.
Sedan anser jag inte heller att, om man har en ring på fingret och inte planerar att gifta sig, då är man inte förlovad. Jag har en ring, och Rickard har en tattoo och jag tycker verkligen inte att vi är förlovade! Min ring visar på att jag är upptagen med en man jag älskar och det tycker jag är nog bevis, än så länge. En vacker dag kommer vi gifta oss, men inte just nu.

Så som sagt menar inte jag dem som har vart tillsammans i 10 år, utan pikade mer till folk som har träffats i 6mån, och förlovar sig.

Inte för att jag känner någon som har gjort det just nu, men vet att det finns människor som gör det. 

Det är samma sak med "Jag älskar dig" orden, man märker att på den lite yngre generationen och de som är lite omognare än andra, att de har en tendens att säga det lättare och utan att tänka på vad de orden verkligen innebär.

Jag skriver inte detta bara för att reta folk utan mer för att det är så jag tycker och tänker. Sedan finns det ju absolut undantag, i vissa fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar