Förlovning = Giftemål! Eller?

Jag har tänkt på det här med förlovning, folk förlovar sig till höger och vänster som om det inte vore nått märkvärdigt, vet ju folk som varit förlovade flera gånger.
Enligt mig så tycker jag att när man är förlovad, eller förlovar sig ska man gifta sig inom ett år!

Fine, man kan ha en ring på fingret, det har jag och Rickard har tatuerat in mitt namn på hans ringfinger, men jag skulle inte gå runt och säga att vi är förlovade.
Jag tycker att, förlovar man sig ska man gifta sig inom ett år! 



2 kommentarer:

  1. Jag är förlovad men jag ska aldrig gifta mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej, men det är min åsikt. Förlovning är för mig ett slags löfte på att man ska gifta sig, sedan är det nog bara en liten oskriven lag, eller kanske inte lag precis, men det sägs att innom ett år ska man gifta sig om man har förlovat sig. Jag anser inte att om man inte ska gifta sig så är man inte förlovad. Visst du är upptagen och har ett ring på ditt finger, det har jag med! Men anser inte att jag är förlovad för det. Det är min åsikt:) men grattis ialla fall:)

      Radera